Scénické oratorium - libreto Stanislav Moša Režie: Stanislav Moša
Scéna: Emil Konečný
Kostýmy: Andrea Kučerová
Dirigent: Emil Skoták
Choreografie: Karel Riegel
Rozhovor s autorem hudby z roku 1996.
Kdo je Bastard?
Bastard je stvořen ze země a na Zemi se nachází. Je to starý mladý muž. Zdá se, že má nějaký malér...
Má malér Bůh a Ďábel se o něj vsadili.
Vsadili?
Sázka spočívá v tom, kdo z nich dvou na něj bude mít větší vliv. Stvořili ho totiž oba - Bůh i Ďábel, chápeš?
Tím se leccos vysvětluje. Ale jak do toho zapadá žánr muzikálu? A co tanec - budou Bůh a Ďábel tančit?
To ne. V žádném případě. No...možná trošku.
Nechcete vy schválně bořit hranice a tím taky trochu provokovat obecenstvo?
My těžko můžeme bořit hranice muzikálu, když nevíme, jak se muzikál píše. Diváky trochu provokovat chceme.
Je to určitý návrat k náboženství po desetiletích ateismu?
Desetiletích? Češi vždycky představovali ostrůvek ateismu obklopený silnějšími zeměmi s větší religiozitou. Ty je nutili měnit víru tak často, že si velká část českého národa logicky vytvořila vůči náboženství určitý odstup. ale na druhou stranu Bible pro naši generaci představovala trochu zakázané ovoce. Četli jsme Bibli, abychom si rozšířili svůj duchovní obzor a vzdělání www.designowntshirts.com.
Jak jste se s představením BASTARD dostali do Národního divadla - pevnosti a svatyně romantické opery?
Ředitel Národního divadla Jiří Srstka viděl Bastarda v Brně a porozuměl našemu přání ukázat ho v Praze. Říkal, že by ho potěšilo, kdyby to bylo v tomto domě - v historické budově ND. Nás to taky těší.